Tuesday, June 15, 2010

KEK BUTTER PANDAN

SALAM.........................

buat sebagai kudapan semasa bercuti semalam,semalam kitaorg pargi bercuti ke keningau-tenom(gambar insyaallah,saya akan upload kemudian).kek yang memenuhi citarasa kanak2 riang,selalu asyik nak makan kek coklat ja.resepi dari ambil dari blog kak ida bakery.kak ida minta halalkan ye,saya c&p di sini......


250 grm butter or dulu2 guna marjerin ajee..hehe
250 grm gula halus
...250 grm telur - jgn tanya berapa biji - pecahkan telur tu baru timbang ,jgn kau orang timbang kulit telur lak ya...nie pun tak faham susah teman nak ajor nie..hehe
250 grm tepung naik sendiri
1 st esen pandan
1st pandan paste
almond untuk hiasan or kelapa kering

caranya :-
-pukul gula + butter hingga putih
-masukkan telur - putar sekejap
- masukkan tepung - putar hingga sebati ya..
akhir baru masukkan esen pandan n pandan paste,
kalau nak ada belang2 putih, simpan sikit adunan putih sebelum
letak pandan paste n esen pandan tu ya...lepas tu masuk leee dlm
loyang ikut suka bentuknya..tabur lee almond or kelapa kering kalau suka. bakar mcm biasa api bawah sajee suhu
lebih kurang 180 = 40 minit, or cucuk lidi dah licin kira dah masak lee tu

selamat mencuba ya...rupa memang tak cun tapi rasa walaaaaaaaaaaaaaa

p/s saya copy sebiji2 dari blog kak ida.hehe...............

3 comments:

sonata anak kancil said...

salam ...sedapnya! lama dah tak buat kek ni....sonata copy yer...kalau rajin esok boleh buat ni!TK

sweetie2010.blogspot said...

Salam,

hehe..timbang kulit telur sekali ?? Aperpun kek gebu dan nampak sedap.

indahhouse said...

salam kak maria,
hihi. lucu pulak bab timbang kulit telur tu.
memang nampak moist.. :)

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails