Friday, November 6, 2009

KARI KEPALA IKAN




SALAM....
ini menu semalam,kes nengok di rumah kak watie....teringin sangat.jadi semalam buat la kari kepala ikan ni,guna ikan gerut(tak pasti tempat lain panggil apa ikan ni)...ada pula sambal belacan berulamkan pucuk gajus aka janggus aka ketereh(pemberian dari opis mate hubby)dan bendi celur...emm bertambah2 la makan.macam mana nak diet nih...



10 comments:

LOVE said...

Whoa...dah musim kari kepala ikan ker KakMaria...kekeke. Tgh hot kari nih kan! ;)

Wow, ulam ngan sambal belacan! Sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :)

salamdariborneo said...

love..
ya agaknya musim berjangkit2 dah kembali.

nurindah said...

salam kak maria,
pucuk ketereh tu buat terliur lah...nak makan ngan budu. hihi

Watierman said...

Uish akak tersedak lagi....tak tahan betoi la bendi celur dengan ulam2 tu...
Ikan gerut ...kalau buat asam pedas pun okay...bakar pun okay...buat sup ikan pun okay...kan ikan ni tak bisa...dalam pantang pun boleh makan!!!

salamdariborneo said...

to nurindah
a,ah gu dengan budu sedap kan.

salamdariborneo said...

to kak watie....
hari ni ikan gerut ntu saya buat sup lak,hari mood masak2 kureng sikit..

blogresipi said...

Bestnye kari kepala ikan, ulam dengan sambal belacan tue kak... balik ni nak carik kepala ikan jgk la...

cikmanggis said...

salam maria,apa khabar...bila nampak sambal belacan dan ulam tu..kecur air liur cm..lapar la pulak!!

fazrin2211 said...

sedap betul la nampak,, adei

salamdariborneo said...

to ijan,CM & fazrin....
memang sedappp kari kepala ikan nih,gu pula dengan sambal belacan & ulam-ulaman,perghhhhhh.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails