Thursday, November 5, 2009

WAJIK DURIAN




SALAM...
mentang2 la derian murah sekarang nih,buat wajik pun campur derian.jemput makan....


12 comments:

nurindah said...

Salam kak Maria, waah! nak cikit, saya suka sgt wajik durian. tapi malas tul nak buat. lama tak nak godek atas dapur, kak? apaepun, rasa meeeesti best!

salamdariborneo said...

to nurindah,w,salam......nak sikit ye,bole baa.kita tukar dengan karipap ye....kalau buat sikit kejap ja godek atas dapur tu.akak buat 1 pot ja.

Cik_Sue said...

Salam Kak Maria...

Yang kita mula-mula tengok apa taw...?Bekas tempat buh wajik itewww...kih kih kih

pas tu baru tengok isinya...cedapppnya...Lama dah tak makan wajik ni.Kita hanya makan wajik yang mak kita buat aje pasal dia tak masukkan sekali kerak pulut tu...Kalau kat kedai mesti diorang masukkan sekali..nanti time makan mesti gigi terlanggar benda yang keras2 gitu..tak sukeeee...

Tapi anaknya ini sangaaaattttlah rajinnya nak buat sendiri...(bertuah nye anak)

Tak pelah kita jamu mata kat sini jelah...

Fa'e said...

alamak...tersilap pandang ar td...ingatkan kopi ke...air cocoa ke...hehehe...rupanye wajik idaman kalbu....nak jugak! siap ada dorayan lagik tu...ni yg buat k fae jelessss yg teramatttt....huwaaaa....

Watierman said...

Aaaaa aalah nyampas nape semua benda nak letak duyan....nak balik lah...mai jauh2 kena tutup hidung memanjang!!!

azah said...

salam maria..lawolah bekas tempat isi wajik tu..hehe..wajik tu kalau lembut nakkkk..kalau keras tak nakkkk..hehehe

blogresipi said...

amboi... sakan mkn durian kak.. wajik pun campur durian ek.. jeles i.heheh

salamdariborneo said...

to kak fa'e
hehe...a,ah sekali pandang macam kopi pun ada kan.ala akak pun boleh buat nih ,senang ja ba.ta[pin derian mana mau cari kan....

salamdariborneo said...

to kak watie
al siannya akak saya sorang ni,asal datang ja kena patah balik kan...hehe.ok2 nanti saya masak yang teda bau pula...

salamdariborneo said...

to kak azah
wsalam,kak bekas tu beli di kedai things & more sederet dengan berjaya steel,tanjung lipat(dekat port yang lama).wajik tu saya buat memang lembut..tapi mak saya kata wajik asli yang rasa krup krap krup krap pulut dia,kalau mak buat macam tu tapi hubby tak suka lak.tapi nenek hubby suka pulut kacau(bahasa orang kedah) yang mak buat.kalau saya balik dia pesan bawakan dia pulut kacau yang mak buat,mungkin kena selera dia kut..dia kan orang lama.

salamdariborneo said...

to ijan
memang sakan makan derian tahun nih,lepas dendam setelah beberapa tahun mengidam.hehe....jangan jeles ahh,kalau nak nanti akak poskan...

salamdariborneo said...

to cik sue
ala bekas tu biasa2 ja.....macam hubby akak ni suka pulut yang lembut tapi kalau sesekali layan pulut yang krup krap tu sedap gak kan.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails