Tuesday, April 13, 2010

APAM BALIK





SALAM...........
pagi ni buat apam balik untuk sarapan.resepi dari dari buku senangnya memasak kak hanieliza.saya ambil resepi dari blog mamasyipah.........


Bahan A

2 cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
4 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam

Bahan B

2 cawan susu segar [1 cawan susu cair + 1 cawan air]
1/2 cawan minyak
2 biji telur

Bahan C

coklat chips [xbbuh pun]
jagung cream

Cara

1. Gaulkan semua bahan A.
2. Masukkan semua bahan B dalam blender .
3. Masukkan bahan A dalam blender dan mesinkan.
4. Panaskan non-stik pan dan sendukkan adunan.
5. Tutup pan dan biarkan adunan 3/4 masak.
6. Letakkan coklat chips atau jagung.
7. Lipat dan hidang

6 comments:

indahhouse said...

salam, kak maria
uish..inila apam balik yg buat saya teringat2 tu. Beli kat pasar malam,kak...penjual tu letak jagung cream ciput jer...sedey. Takpe, kita wat sendiri laaagi byk jagung kan? hihi

salamdariborneo said...

to nurindah...
memang kalau beli tak ikut piawaian anak tekak.hehe........sedap lagi buat sendiri.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam maria.. thanks visit akak.. akak link yer..

Datin El said...

salam maria..cantik dan kemas je apam balik tu..rasanya mesti sedapkan,,akak selalu beli kat pasar malan je..

salamdariborneo said...

to madiha...
thanks juga sudi singgah sini....ok,boleh.

salamdariborneo said...

to datin el....
kalau apam balik sini,lebih baik buat sendiri kak,lagi sedappp.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails