Thursday, April 8, 2010

LEMAK CILI API SAYUR MIDIN




SALAM............
ini sebenarnya menu beberapa hari yang lalu,tengok mimi post N3 lemak pucuk paku,saya pun teringat pic ini.kalau kawan2 saya orang sabah,dorg panggil pucuk lemidin,tapi mak saya panggil paku midin.tapi benda yang sama,biasa la kan lain tempat ,lain panggilannya.


Bahan-bahan


* Satu cekak sayur midin
*2 ulas bawang merah
* 6 biji cili padi
* 1/2 gengam udang kering
* 1/2 sudu teh serbuk kunyit
* 1 cawan santan pekat
* air secukupnya(jika tidak mahu pekat)-saya suka yang pekat
* sedikit garam

Cara-cara

- Bersihkan sayur midin & ambil pakunya saja
- Tumbuk bawang merah, cili padi & udang kering
- Masukkan bahan yang di tumbuk tadi bersama 1/2 cawan air & 1/2 sudu teh serbuk kunyit ke dalam periuk - masak hingga mendidih
- Masukkan santan pekat, sayur midin & sedikit garam - masak dengan api perlahan sehingga sayur layu & santan mendidih
-sedia dihidangkan.

7 comments:

Datin El said...

salam..akak memang suka sangat sayur2 kampung ni..sedap.

Watierman, rmanbkr said...

Ooo Maria...pucuk paku ker sayur midin tu....ingat kat sabah jer ada sayur tu...alahai...kalau pucuk paku buat kerabu....makan nasi tak ingat sapa2 dah!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam maria..timakasih atas ucapan Takziah tue!arini pon atie masak pucuk midin gak(my poberet!)..

salamdariborneo said...

to datin el...
wsalam,aah memang sedap kan sayur2 kampung ni..

salamdariborneo said...

kak watie...
itu sayur midin.

salamdariborneo said...

to azatie..............
wsalam,pucuk midin ni goreng tumis pun sedap kan..

Anonymous said...

explained most of the people pay their particular financial products before its due and also lacking fines
A top debts good cause is trying the sheer numbers of people today turning to all of them for allow finished online payday loan bad debts that will dual the following. credit card debt charitable organisation states that approximately buy your near future, large appeal to financial loans this coming year. Your aid organization claims a couple of years gone the number of buyers using them seemed to be insignificant.
pozyczki-prwatne.org.pl
szybka pożyczka
na tej stronie internetowej
szybki kredyt bez zaświadczeń
kredyt bez zaświadczeń zielona góra

http://pozyczki-prwatne.com.pl
http://pozyczki-prwatne.com.pl
http://szybkapozyczkaonline.com.pl

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails