Thursday, June 18, 2009

MASAKAN MY MIL


Ini la rupa siput kabung(utk mimi & hazila yang nak tengok tu).di langkawi banyak siput2 yang saya pun tak pernah tengok sebelum ni,nasib baik kawin dengan orang sana boleh juga kenal & makan siput2 ni..hehehe.siput kabung tu my mil goreng biasa je...rasanya emm memang sedap.siput kabung & siput mata lembu tu my mil yang beli.siput lokan tu kitaorg cari...nanti next n3 saya tunjuk ye macam mana cari siput lokan ni.kat bawah ni antara masakan my mil....layan ye....




ini masak lemak siput mata lembu....




siput lokan rebus




siput lokan




air asam kerisik - yang ni menantunya yang buat.makan dgn ikan terubuk bakar..perghh tak hingat mak mertua kat depan.




asam pedas ikan terubuk - yg ni pun menantunya yg masak.menantu pun nak tayang gak masakan dia nih...hehehe.




air kelapa muda + sirap + oren - mil buat

No comments:

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails