Wednesday, October 28, 2009

BEBOLA BADAM CORNFLAKES





SALAM......
ini antara biskut yang saya buat masa hari raya yang lalu....resepi dari berita harian,tak ingat pula tarikhnya....



bahan-bahan
230 gm mentega
320 gm tepung gandum
110 gm gula kastor
1 biji kuning telur
50 gm cornflakes-di hancurkan
sedikit jem strawberry
sedikit badam yang telah di cincang - saya guna bijan(ni kes nak habiskan stok bijan)

cara membuatnya
-pukul mentega dan gula hingga kembang
-masukkan telur dan kacau sehingga sebati
-akhir sekali masukkan tepung gandum
-bulat2kan adunan sebesar guli dan golekkan dalam putih telur serta buat lubang di tengahnya
-salutkan bebola dengan badam cincang
-apabila sejuk masukkan jem strawberry ke dalam lubang tadi dan masukkan dalam acuan kertas.


2 comments:

Amy said...

Salam Kak Maria,
waaaaah ni semekut raya haji ke nih kak?? Terliur pon ade tgk haaa. Arini kte pon nak buat semekut okeh. Tart lg haa. Tp bkn tar nenas la sbb xde nenas nk buat ekekekeke...

salamdariborneo said...

salam amy,ni semekut raya posa hari tu....nanti dah siap tart nenas tu hantar kat akak sikit ye.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails