Thursday, February 26, 2009

SECEBIS KENANGAN




SALAM.....
hari ini bertarikh 26 hb februari mengingatkan aku kenangan 3 tahun lepas ......kali pertama aku menjejakkan kaki di bumi sabah ,negeri di bawah bayu............berbagai perasaan aku sewaktu tiba di sini...sedih,pilu mengenangkan kami sekeluarga terpaksa berjauhan dengan keluarga di kampung........di sebalik perasaan sedih itu sebenarnya jauh di sudut hatiku terselit perasaan suka dan gembira kerana kami sekeluarga dapat hidup bersama2 di bawah satu bumbung.bukan lagi macam dulu aku & anak2 di kangar,perlis.husband pula di penang.....cuma hari minggu ja kami dapat bersama2.terasa beban yang aku galas selama ini berakhir sudah........
mula2 kami sama2 di kangar tetapi apabila hsbnd aku dinaikkan pangkat dia dipindahkan ke penang.sebenarnya aku yg malas untuk pergi ke penang.....best dengan kehidupan di kangar.kebetulan semasa hsbnd aku di penang ,dia ada datang ke KK (sukan LHDN).balik ja dari KK dia bagitau aku jom kita pindah ke KK......best tempatnya dan yang pasti sampai bila kami akan tinggal berjauhan .aku pun bersemangat untuk datang ke sini...alhamdulillah ok ja kat sini.anak2 pun happy....dah pandai cakap sleng sini pun......tapi anak sabah lagi yang belum ada(cam ner ni jenuh dah menunggu..........sabar ja la......)
gambar kat atas tu ...itulah rumah kami kat kangar.......sedih juga kadang2 kalau tgk rumah tu...mula2 niat dihati tak mau bagi orang sewa...tapi akhirnya bagi juga menyewa kat Dr wan.gambar tu aku ambil masa balik kampung baru2 ni ...itupun aku bagitau dr wan dulu yang aku nak ambil gambar tu.....tak best juga kan ada orng menyewa tapi kami dok pergi tengok.
ok lah....dah panjang bebelan aku di pagi2 ni...banyak lagi kerja rumah sedang menunggu ni.....layan jer.........

No comments:

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails