Wednesday, March 18, 2009

KUPANG GORENG KICAP



SALAM....
Kupang lagi.....menu semalam.kupang ni dah lama beli tapi terperap ja dalam icebox.sekali dah masak sedap pula...ha ambik ko setiap hari masak kupang pula.tapi tak pa semua orang kat rumah ni boleh layan kupang.kalau u all nak tau kupang tu harga rm 2 ja...bole 2 kali masak,murah sangat2.masa beli kupang ni dah siap kopek...fresh2 lagi....manissss sangat isinya...emmm yummy.resepi kupang ni dari nenek husband.....hsbnd aku bagitau buat goreng kicap macam 'tok'(nenek la tu...orang kedah panggil tok) jadi dengan muka tak malunya aku minta resepi ni dari tok.ni la resepinya.......

bahan-bahan
300 gm kupang
2 ulas bawang merah-di hiris
1 ulas bawang putih-di hiris
1 inci halia
1 labu bawang besar
2 biji ubi kentang
suhun secukupnya
daun sup secukupnya
kicap secukupnya
garam secukup rasa
3 sudu besar minyak masak

cara membuatnya
-rebus kupang sekali didih ja
-tumis bahan2 dihiris hingga garing
-masukkan kentang,kicap dan sedikit air
-bila kentang empuk masukkan kupang,suhun,bawang besar & garam secukup rasa
-akhir sekali masukkan daun sup
-sedia untuk dihidangkan

selamat mencuba

No comments:

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails