Thursday, January 7, 2010

KITCHAI PING





SALAM...............
jom minum,hari ni balik kerja pagi.....haus sangat,jadi saya buat jus limau kasturi asam boi aka kitchai ping(panggilan di sini,kitchai nama jus tu dan ping bermaksud ais.contohnya neslo ping adalah neslo ais).sejuk anak tekak ni,time minum tu.resepinya............

bahan2 untuk 1 gelas plastik yang selalu bancuh di kedai tu:
2 biji asam boi
2 biji limau kasturi
air gula secukupnya
air secukupnya
ais secukupnya

cara membuatnya:
-campurkan air,asam boi,limau kasturi yang di perah,air gula
-sesuaikan rasa dan masukkan ais.
-sedia untuk di minum.



15 comments:

Watierman said...

Nak juga...ada tak limau tu kat peti Doraemon akak ha....asam boi ada kot!!....huhuhu...nak juga...terasa masam manis nya!!!

♥LOVE2COOK♥ said...

Love want toooo...chop chop! ;)

indahhouse said...

Salam kak maria,
sedapnya anak tekak minum air ni. nyaman...

zai@umiaiman said...

kmpom sedap neh

Ms AiReEn MoHd said...

wah mcm fresh jer air tu kakak

salamdariborneo said...

to kak watie....
ish ada peti doraemon ke kat umah akak?aah memang rasa masam manis.

salamdariborneo said...

to love...
yup,come and join with me.slurppppp..........hehe

salamdariborneo said...

to nurindah...
aah memang nyaman anak tekak ba....

salamdariborneo said...

to zai....
yup,semestinya sedapppp

salamdariborneo said...

to eryn....
memang fresh tu,buat terus snap.

Jamie said...

sedap nie.. saya kalau pi KK mesti oder air nie..

salamdariborneo said...

to jamie......
oooo dah pernah datang sini ye,emmm memang sedap air kitchai ping ni.

CatlinaFly said...

salam kak maria..panas2 ni sedapnye layan air berais nih..sama mcm kat kelate lah ek..milo beng, milo o beng, teh beng..:)

salamdariborneo said...

wsalam catlina,aah panas2 memang sedap layan minuman berais ni.

adda syuhada said...

oooo cmtu ek....klu sy kt klantan..neslo ais tu..pggil neslo beng..heheheh...dkt2 jer tu..

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails