Wednesday, January 27, 2010

KERABU TOMATO





SALAM.......
baru sempat mengupdatekan blog,kerabu tomato simple................

bahan2
dihiris halus

2 biji tomato
sedikit karot
1 batang serai
sedikit bunga kantan
1/2 biji bawang besar
2-3 biji cili padi
1 biji limau kasturi @ limau nipis
garam secukup rasa

1 ekor sotong(besar)-dicelur

cara membuatnya
-masukkan semua bahan ke dalam bekas,perahkan limau dan perasakan.sedia untuk dihidangkan.

9 comments:

Watierman, rmanbkr said...

Salam Maria....bukan nya Akak nampak tomato tu..yg paling jelas Akak nampak sotong tu!! Sedap...oooo nyummy!!Maria sekeluarga sihat ke??

salamdariborneo said...

kak watie....
wsalam,alhamdulillah kami sekelurga sihat.aah kan sotong lak yang terlebih enterprem.hehe.

mummyseri said...

huhu kak maria kite pon nmpk sotong yg sedap tu..kak penah makan hinava tak ?

salamdariborneo said...

seri,hivana tu apa?dengar pun tak pernah.

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Maria...
Wahhhh terliur tengok telur sotong yang melimpah cam gituuuu....Dah lama rgk resipi kerabu tomato ni..dah rata² org buat tapi belum sampai seru..C Hb pun tak mkn tomato idup² cam gini...tu yang makin turunkan skala nak mencubanya ni....

salamdariborneo said...

sue,ajar la cik hubby makan tomato macam ni,awet muda u.

ida said...

wah....terliur tengok sotong tu...begitu menyelerakan...tengok time belum makan lak tu...

cikmanggis said...

salam maria,apa khabar..hmm sedang jalan jalan cari ilham...

salamdariborneo said...

ida.....terliur ye,sian dia.buat la.....
CM......wsalam,khabar baik kak.oooo sedang mencari ilham ye.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails