Monday, August 3, 2009

DEMAM LA PULAK...




SALAM...
bermula pagi semalam,badan ni rasa seram sejuk ja.....kepala pula rasa berpusing2.tapi tetap meneruskan tugas2 seharian...mencuci kain,mengemas rumah,dah bawa keluar ayam dari freezer pun sebab si teruna tu nak makan nasi ayam.siap mengemas di bawah,naik atas biasa la mengemas apa yang patut.siap mengemas pergi mandi,keluar ja dari bilik air kesejukan yang teramat.cepat2 pakai baju dan apa lagi cari selimut terus tido la jawapnya.kebetulan my hubby pergi memancing,call my hubby bagitau saya demam.pastu cuba juga nak bangun sebab teringat nak wat nasi ayam tu,tapi takleh juga bangun kepala ni bertambah berdenyut.suruh abang long check temperature 38.5 darjah celcius.wow high grade fever nih,tapi tak makan ubat pun.siap muntah lagi...last2 rasa dah ok my hubby bawa pergi klinik.doktor cuma bagi ubat dan nasihatkan saya kalau masih demam lagi pergi saringan untuk H1N1 sebab katanya saya terdedah dengan patient yang suspected H1N1.itu yang buat saya takut,hehe tapi harap2 semuanya ok la....akhirnya semalam nasi ayam pun tidak menjadi,last2 beli sup ja di kedai.hari ni dah ok sikit dah boleh bangun buat nasi ayam untuk dorg tapi kalo rasa tak boleh buat kerja lama2 tu,saya berhenti rehat jap.tapi mulut ni tak leh nak makan lagi,rasa pahit jak....minggu ni sekolah abang long tutup sebab ada pelajar yang suspected HI1N1,ini lagi buat saya demam sebab melayan karenah dia lagi.sebelum ni si angah demam hari jumaat,pastu abang long pula demam hari sabtu....dan semalam mama dorg pula.tinggal my hubby lagi yang belum join kitaorg....




8 comments:

mummyseri said...

Salam kakmaria..syukur la akak da ok..uikk kak nape ada obimin tuh..:)

salamdariborneo said...

seri,nampak juga dia ye...hehe nanti akak cerita ye.

ida said...

mudahan x der yang membimbangkan. semoga cepat sihat.

Watierman said...

Salam Maria....akak baru jer balik dari KL awal pagi tadi...around 12 tgh malam...dan pagi ni bila terpandang jer...tajuk demam...terus dtg ni...Syukur dah makin sihat yer...Obimin tu...untuk tambah darhkan....mual2 & loya tu ada makna tak????

Mrs Hardlena said...

wahhhh.. jgn akak ckp akak sudah mendahului kami semua muhahaha.. biasanya obimin tu utk org bw bdk tp x cukup darah ekeke.. :p

hopefully kak maria demam biasa2 jer la jgn lupa mkn ubat yer. obimin tu bagus makan nnt bby x cukup zat plk ekeke cabottttt!!!

salamdariborneo said...

kak watie & halen & ida...
terima kasih kerana mendoakan kesihatan saya,tentang obimin tu tungguuuuuuuuu next n3 ye.sebab macam ada problem pula.apa2 pun saya harap kawan2 semua mendoakan yang terbaik buat saya.

Chik Mimi said...

get well soon

salamdariborneo said...

thaks mimi.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Next Aniversary Ticker Lilypie Next Birthday Ticker Lilypie Next Birthday Ticker