Wednesday, August 19, 2009

TAMU KOTA BELUD




SALAM...
ini aktiviti jenjalan pada hari minggu yang lalu,ke kota belud.satu daerah yang ada di bumi sabah ni....sebenarnya tujuan jenjalan tu adalah mencari daging fresh.akhirnya dapat juga apa yang diidamkan,dapat beli daging kerbau lagi.di KK ni ada juga orang menjual daging tapi my hubby yang tak mo,was2 katanya.saya ni mengikut ja.....itu la sebabnya kitaorg selalu beli daging rusa aka payau.tapi sekarang ni org yang selalu menjual daging payau tu,dah tak pergi memburu lagik...huhu.nasib baik tak teringin nak makan daging payau sekarang nih.....TAMU membawa maksud pasar tani kalau di malaya,pekan nat bagi negeri kedah & perlis.bermacam2 barang ada dijual di tamu,ada ikan,udang,sotong,ketam,siput,sayur - sayuran bandar dan kampung,kain baju,bantal kekabu aka kapok,parang,pisau dan macam2 lagi.



bakul rotan pun ada dijual.....cantik.sesuai untuk ke picnic atau isi susu anak2 bawa jenjalan.




ini pun barang perhiasan rumah,saya tanya penjual tu buat dari apa,katanya dari daun palas.cantik juga kalau buat perhiasan rumah ni.

3 comments:

Ms AiReEn MoHd said...

kak eryn nak gak yg perhiasan umah umah bt dr daunpalas tu...i loike warne ceria jerk..sesuweii tuk ari raya..pos satu jap kak...kekekeke cabuttttttttttt

mummyseri said...

salam kak maria..
bestnyer g sana..seri pon da lama x g jenjalan kb..cantik la bakol n kotak hiasan kale2 tu..nk beli bakol le nnt..
koleksi bakol yg ada kt uma ni sume bli kt ranau..dtg uma ye kak amek bunge..akak larat lg kan...:P

salamdariborneo said...

to eryn,tunggu akak g KB lagi nanti akak beli ko barang hiasan tu ahh.....tapi lambat lagi kut nak g sana,mungkin sebelum raya ,time cari daging tuk raya ye.kalo ko cabutttt pun akak kejor ko.hehe



to seri,nak makan daging punya pasal tu sampai ke KB.ok nanti akak g ambik bunga ye.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails