Thursday, July 16, 2009

BEBOLA UBI KELEDEK




SALAM...
menu berbuka semalam juga,masih lagi dengan ubi keledek purple ku.yang diatas tu setelah di make up dengan gula halus.resepi dari vdia MYR.

Bahan-bahan ( 4 orang )
2 cawan ubi keledek-rebus&mashed
1 biji telur
1/2 sudu baking powder
tepung secukupnya
minyak untuk menggoreng
sedikit garam

Cara-cara
-Masukkan ubi, BP, telur dan garam ke dalam mangkuk.
- Tambah tepung sedikit demi sedikit.
-Uli sehingga tak melekat di tangan.
-Buat bulat-bulat kecil. Goreng dalam minyak panas sehingga perang.




yang ini sebelum di make up....

5 comments:

Watierman said...

Best la...ubi tu..ubi yg merah...dia orang selalu jual kat supermarket tu sama tak...dia org panggil ubi Jepun...akak tak pernah try nak belek2 ubi tu ...nanti nak gi try belek lah...cam cekodok pisang pun ada gak kan...lepas goreng!Maria jom makan lompang...kat umah akak...

Chik Mi said...

uiks ingatkan nak buat kue bom tu .... tq for the wish

salamdariborneo said...

kak watie ...ok,akak tunggu jap lagi sampai ni.



mimi,kuih bom tak jadi lagi....hari ni buat pak tongko pulak...

zai@umiaiman said...

kiut miut bebola keledek akak ni, sedapnyer wat minum ptg

salamdariborneo said...

zai,memang sedap .si angah panggil donut nih.

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails