Thursday, July 16, 2009

PENGAT KELEDEK BERSAGU




SALAM...
masih lagi keledek purple kan,harap kawan2 tidak jemu untuk menatap n3 tentang keledek purple ni.okies ini last masakan dengan keledek purple dah habisss pun,senang hati.tak membazirkan......jom layan pengat ,resepi dari diana MYR.


3 batang keledek, dibuang kulit dan dipotong dadu selebar 1 inci
1 biji gula melaka - saya tak masukkan
1 cawan biji sagu, direndam
1 kotak santan
garam secukup rasa
gula pasir secukup rasa

Cara-cara
- Didalam periuk rebus keledek bersama air secukupnya sehingga empuk.
-Masukkan pula biji sagu, gula melaka, gula pasir dan garam secukup rasa.
-Bila telah mendidih dan gula melaka telah larut, masukkan santan dan kacau sehingga ia mendidih sedikit dan padamkan api. Rasa cukup tak gulanya.
- Sedia untuk dihidang.



3 comments:

Watierman said...

Reena...princess akak kalau jumpa sagu byk cam tu...mesti lama dia makan...bukan sebab tak sedap atau tak suka...tapi sebab dia main2 dgn sagu tu kat dalam mulut dia...macam2 ragam budak2 ni kan?..masih lagi berkenan dgn warna ubi tu....

fzi said...

Tak boleh jadi ni... akak pasni nnt nak cari keledek kena cari yang kaler purple... cantik dan nampak lain presentation masakannya... ada kelas gitu.. :)

salamdariborneo said...

kak watie,saya sengaja letak sagu banyak2,hehe

fzi,kak cari kak jangan tak cari....

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails