Thursday, July 30, 2009

KETAM MASAK LEMAK WIF DAUN CEKUR





SALAM....
ini la hasilnya setelah bersilat di dapur tadi(bersilat u...).ketam lemak wif cekur,resepi dari mak yung jepung.sebenarnya resepi tu ketam masak lemak cili padi wif cekur tapi saya tak letak cili padi jadi saya letak tajuknya ketam masak lemak wif daun cekur sebab anak2 nak makan juga(peberet dorg ketam nih).memang sedappppppp sehingga menjilat jari 'gu' pula dengan ulam2an & sambal belacan.emmm walla......resepi g godek kat dapur hana ye,dah cuba nak C & p tadi tak dapat pula...





9 comments:

Chik Mi said...

wah tiap2 ari ade ketam masak lomak ni bila nak buat utk i

Watierman said...

Maria...akak dah nak dok bersila kat atas lantai ni...ko jgn pergi jauh2...akak tak pandai nak kopek ketam ni...maih sini kopekkan...akak nak makan....!!

sunkist said...

bersilat bunga apa tadi kak maria?? heheh sana sini org duk msk ketam.. tak leh jadikkk nihh hehe

salamdariborneo said...

chik mi....
nak makan mai la sini...hehe.ataupun tungguuuuuuu i balik nanti,p berkelah tepi pantai ka.

salamdariborneo said...

kak watie.....
bersila jangan tak bersila kak oi.....ooo nak suruh saya kopek ye,bole ba kalo ko...

salamdariborneo said...

ida...
entah lah ek bersilat apa..hehehe.masak ketam la best ida.

blogresipi said...

Aduss.. ketam lama nie tak makan...!

salamdariborneo said...

ijan....jom beli ketam.rugi ooo lama tak makan ketam.hehe

Noorhodza said...

Belum pernah cuba lagi ketam masak dgn daun cekur... subur jer daun cekur nor tuu... nak try ler nanti... mesti harum bau nye kan

FOLLOWERS

Related Posts with Thumbnails